Monday, March 9, 2009

alahai anak aku..

Aku ni sebenarnya stdn full time kat shah alam, tp husband aku keja kat penang, dulu setiap minggu ulang alik penang-kl nk tgk baby kesayangan aku, anak aku tinggal ngan mak bpk aku,kira smp nk pth pinggang gak ler naik ketapi ( 8 jam tuh...tp sggp jer aku naik sbb murah, kalu nek bas 40 henggit, nek ketapi 11 hengget jer,redho jer la walaupun dah naik kematu urat saraf aku).
Tp skrg aku dah bwk anak aku tinggal ngan aku skali kat shah alam, sbb assign makin byk so aku x blh slalu blk penang lgpun mak aku x berapa sht sgt,anak aku plak lasak, cian gak la kat mak aku,tp problem lain plak timbul bila bwk mai shah alam...
Anak aku xnak kat org len lgsg, nak berkepit ja ngan aku, nk wat apa pun kena bwk dia,nak msk jamban pun heret dia gak....kat nurseri lagi la, melalak jer kejanya...smp aku nk tinggai pun rs sayu sgt,btl2 x smp hati...bl anak aku nangis, aku pun rs nk nangis jer..dah 2 minggu aku htr anak aku kat nurseri,x byk berubah pun, naik pusing otak aku bl pikir ....
Tp aku terpaksa la kuatkan semangat, sbb klau aku x biasakan anak aku bergaul ngan org skrg..nnt msk tadika ke, sklh ke lg ssh kn...so kena byk2 sbr ...moga ALLAH kuatkan semangat aku...amin...ni br 1% dugaan dlm menjaga anak, nnt dah besar mesti lg mcm2 ragam...x tercapai akal aku nk pikir(baru la aku tau camna sshnya mak aku jg aku dlu...x tau la camna aku nak ckp thanks kat mak aku sbb blh jaga aku smp jd org,mmg banyak sgt pengorbanan seorang ibu kn..ni wat aku feeling nih, sedey tul rs)

No comments:

Post a Comment